Antimobbeplan

Opdateret april 2023

Et godt og trygt læringsmiljø er grundlaget for at hver enkelt elev og medarbejder trives på Stolpedalsskolen. Den enkelte og enhver gruppe af elever skal kunne gå i skole og opleve sig hørt og værdsat i dagligdagen. Det betyder, at man som individ skal vise respekt for hinanden og fællesskabet.

For at fremme dette arbejder vi målrettet i klasserne med at opbygge et forpligtende fælleskab, hvor alle har en betydning, og hvor de sociale kompetencer udvikles og dannes.

En forudsætning for at dette lykkes kræver en indsats af elever, personale og forældre i samarbejde. I denne antimobbeplan lægger vi særlig vægt på, hvordan vi agerer i forhold til drilleri, konflikter og mobning, herunder digital mobning.

Skolens tre handlepligter ift. mobning er:

• Der skal opstartes en handlingsplan senest 10 dage efter, at der er konstateret mobning
  • Der skal iværksættes midlertidig foranstaltninger i analyseperioden og imens der formuleres en handlingsplan
  • Skolen skal informere berørte elever og forældre

Antimobbeplan

Shape Created with Sketch.